Managementul calității
Departamentul Bazele Electronicii
Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației
Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca
Conf. dr. ing. Emilia ȘIPOȘ
Anul IV, IEDEEE, ETTI, An universitar 2023-2024, Semestrul I
Cod disciplină 47.00
Credite ECTS 4
Ore 2C 1P 1S
Obiective specifice
-- Însușirea conceptului de calitate
-- Asimilarea cunoștințelor privind familia de standarde ISO 9000
-- Înțelegerea asemănărilor și deosebirilor între companii din diverse domenii de activitate în ceea ce privește realizarea unui sistem de management al calității
-- Însușirea cunoștințelor necesare realizării și verificării documentelor sistemului de management al calității
-- Obținerea deprinderilor și abilităților necesare utilizării instrumentelor și metodelor de management al calității
CURS
C1 Introducere in Managementul Calitatii
C2 Calitate. Calitate totala
C3 Managementul calitatii. Sistem de management al calitatii
C4 Seria de standarde ISO 9000. Principii fundamentale. Linii directoare pentru imbunatatirea performantelor
C5 Managementul calitatii totale TQM – partea I
C6 Managementul calitatii totale TQM – partea II
C7 Documentele sistemului calitatii
C8 Auditul calitatii
C9 Instrumentele calitatii
C10 Instrumentele managementului calitatii
C11 Metode de asigurare a calității: FMEA, Six Sigma
C12 Metode de asigurare a calitatii: Poka Yoke, QFD
C13 Controlul calitatii. Costurile calitatii
C14 Certificarea calitatii. Recapitulare
SEMINAR
S1 Concepte cheie ale calităţii. Cerinţe şi standardeS2 Diagrama SIPOC. Harta proceselor. Studiu de caz pentru un ansamblu de procese
S3 ISO 9001:2008. Prezentare capitole. Discutii
S4 Realizarea unei proceduri documentate
S5 Diagrama Pareto și diagramele de corelație
S6 Standardul Six Sigma. Metodele 5 WHY, 8D, FMEA
S7 Metoda QFD pentru un produs/proces
PROIECT
P1 Prezentarea temelor de proiect. CerinteP2 Stabilirea temelor de proiect. Descrierea companiei. Platforme RPA
P3 Realizarea hărții generale a proceselor pentru compania aleasă
P4 Politica de calitate a companiei
P5 Procedura documentată pentru procesul ales
P6 AIDISO - Instrument soft de asistență în implementarea ISO 9001
P7 Prezentare proiect de semestru
Activități
Curs - 28 ore
Seminar - 14 ore
Proiect - 14 ore
Studiu individual, documentare suplimentară, pregatire proiect - 41 ore
Informații de interes
Bibliografie recomandată
Bulgaru,M., Bolboaca, L.,I. - Ingineria calitatii, Managementul calitatii, statistica si control, masurari în 3D, Editura Alma Mater, Cluj-Napoca, 2001, ISBN 973-35153-0-0
Bulgaru,M., Bolboaca, L.,I. - Ingineria calitatii, Instrumentele calitatii, Editura Alma Mater, Cluj-Napoca, 2004, ISBN 973-8396-72-3
Bolboaca, L.,I.,Bulgaru,M. - Ingineria calitatii, Aplicatii, Editura Alma Mater, Cluj-Napoca, 2003, ISBN 973-8397-58-8
Goetsch, D., L., Davis, S. - Quality management for organizational excellence: introduction to total quality, Pearson New International Edition, 2014
Ficaora, J.P., Cohen, L. - Quality Function Deployment and Six Sigma, a QFD Handbook, Second edition, Prentice Hall, 2010
Gygi, C., Williams, B. – Six Sigma for dummies, John Wiley&Sons, Inc., 2012
Kemp, S., Qualitz Management Demystified, McGRAW-HILL, USA, 2006, ISBN 0-07-144908-6
Stanciu, I., Managementul calitatii totale, Ed. Cartea Universitara, 2003
Olaru, M., Managementul calitatii, Editura Economica, 1995
BOCA, Grațiela Dana, Bazele managementului calității în afaceri, Risoprint, 2013
Ilies, L., Crisan, E., Managementul calitatii totale, Risoprint, 2011.
Contact
emilia.sipos@bel.utcluj.ro
Str. G. Barițiu, nr. 26-28, Mansardă B5, telefon 0264401471